Вадя Ротор – офіційний сайт / з 2008 / The official web-site – Vadia Rotor

Головна (Новини)

ART-ФОРУМ

Нова Русь

ФОРУМ НР

Окультна космософія

ФОРУМ ОК

Дизайн

Копия 004.jpg

VADЯFILM – 16:9

film&music - Головна

ВІДЕОблог

Фото зі зйомок

Публікації Ваді Ротора

Тексти пісень

Сценарії

Інтервю

Фан-клуби

 

16:9 – універсальний формат кадру. Він підібраний для того, щоби відзнятий матеріал було зручно показувати і в кінотеатрі (з широким екраном), і на телебаченні (3х4). Для показу в кіно матеріал, знятий в УФК, можна урізати по висоті на 25%, для показу по TV – на 25% по ширині. Аби картинка при цьому виглядала гарно і природно, при зйомці всі важливі об’єкти вміщують у 75% кадру по вертикалі та 75% по горизонталі – це action safe area/title safe area даного формату.

У цій підбірці скріншотів показано, як найкраще знімати відео в УФК і пояснюється, який ефект досягається в кожному з випадків – коли кадр урізаний по висоті на 25%, по ширині на 25% і повний. В цьому розкривається весь смисл універсального формату кадру і його естетизм.

 

________________________________________

Дівчина з фотоапаратом

 

Копия Кримські гори 14липня 2,37-1.JPG

 

3³х4³ - по висоті у кадр влізло все, що необхідно, картинка є цілісною та довершеною, композиція кадру оптимальна.

 

Копия Кримські гори 14липня 3х4.JPG

 

3х4 – в кадрі поменшало зелені, зате побільшало скель і неба. До кадру потрапив чехол від фотоапарату, що доповнює образ дівчини-фотографа.

 

Копия Кримські гори 14липня.JPG

 

3²х4² - повна картинка. В кадрі значно більше скель, рельєф яких підкреслюють промені сонця, що заходить.

 

____________________________________________

Чоловік і жінка на балконі

 

Копия Крым 2009 июль высота (1).JPG

 

3³х4³ - картинка довершена, нижні межі перил балкону збігаються з нижньою межею кадру, тому складається враження, що так і було знято, глядачі можуть і не помітити, що картинка конвертована з іншого формату.

 

Копия Крым 2009 июль высота (2).JPG

 

3х4 – кадр дарує відчуття вільного простору, стало ніби «дихатись» вільніше: над головами зображених людей море вільного простору, синя далечінь, яка робить картинку візуально багатшою, глибшою. Зелені в кадрі стало менше – це створює ілюзію, що вільного простору стало ще більше.

 

Копия Крым 2009 июль высота.JPG

 

3²х4² - повна картинка. Зліва в кадр потрапила додаткова зелень, більш повно зображений балкон.

 

____________________________________________

Жінка і кипариси

 

Копия Крым 2009 июль высота (4).JPG

 

3³х4³ - жінка стоїть на фоні кипарисів і її постать дуже органічно виглядає серед них. Те, що в кадр не потрапили ступні, робить фігуру більш вертикальною; з іншого боку, верхня межа кадру проходить над головою, і небо не переривається, воно не розділене; при цьому те, що до кадру практично не потрапила земля, додає картинці легкості і «повітряності».

 

Копия Крым 2009 июль высота (5).JPG

 

3х4 – картинка стала більш камерною, замкнутою завдяки тому, що і справа, і зліва кипариси ніби закривають, замикають собою кадр. Стало більше неба, але простір вільний у вертикальній площині. Потрапила до кадру земля і ноги, зробивши його логічно довершеним у плані композиції.

 

Копия Крым 2009 июль высота (3).JPG

 

3²х4² - повна картинка. Неба в кадрі стало ще більше, але при цьому простір став не настільки вертикально орієнтованим – він розширився за рахунок того, що тепер границі кадру не «підпирають» собою дерева, границі справа і зліва лишилися практично вільними, як і верхня межа кадру; при цьому вся композиція «підкреслена» смугою землі внизу кадру, яка робить її візуально стабільнішою.

 

_________________________________________

Жінка з соколом на руці

 

Копия Крым 2009 июль высота (11).JPG

 

3³х4³ - кадр довершений, у ньому нема нічого зайвого, при цьому все важливе до кадру потрапило. Жінка поміщена в композицію пропорційно по вертикалі: відстань від нижньої частини її бюсту до нижньої межі її голови дорівнює відстані від її маківки до верхньої частини кадру, тобто якщо кадр буде урізано по вертикалі ще на 25-33%, жінка в ньому все одно виглядатиме органічно.

 

Копия Крым 2009 июль высота (12).JPG

 

3х4 – в цьому варіанті кадру ми дізнаємося, що жінка вдягнута у рожеві штани, а також у кадр потрапляє власник сокола, який тримає його на мотузку – цим картина логічно довершується. Експозиція збагачується за рахунок більшої кількості коріння (внизу кадру) і зелені (над соколом), тож глядачі можуть глибше поринути в атмосферу лісу; при цьому з заднього плану пропала фігура чоловіка і кілька фігур людей відтиснуті на край картинки, тож глядачі можуть сконцентрувати свою увагу на тому, що зображено на передньому плані.

 

Копия Крым 2009 июль высота (10).JPG

 

3²х4² - повна картинка. Ще більше лісу, ще більше коріння – ще сильніше глядачі поринають в атмосферу лісу, і цю атмосферність картинки підкреслює те, що кожен персонаж у ній займає відносно невелику площу, що робить усіх людей немовби дрібними на фоні величного лісу.

 

_________________________________________

Хлопець у маєтку

 

Копия Маєток в стилі Бахтіяра (широкоформ-2,37).JPG

 

3³х4³ - кадр виглядає довершеним, нічого зайвого нема, притому композиція кадру така (незважаючи на його 25%-ну урізаність), що глядач може скласти повне уявлення про локацію з одного лише погляду, але разом з тим, хлопець на передньому плані зображений з оптимальною крупністю.

 

Копия Маєток в стилі Бахтіяра (повноекранн-3Х4).JPG

 

3³х4³ - кадр стає більш замкнутим, камерним: з нього зникають сходи і друга арка, тобто уваги концентрується на більш вузькому просторі. Зате оцей більш вузький простір відкриває глядачеві свої нові грані – по-перше, тепер глядач бачить рельєфну ліпнину нагорі надбудови над криницею, що додає східного колориту, по-друге, під вікном тепер видно значно більші патьоки, що надає відчуття старини і занедбаності цього місця. Ну і рука хлопця тепер захоплена в кадр повністю, як і кишені на його сорочці, що робить його образ цілісним.

 

Копия Маєток в стилі Бахтіяра (повний 16-9).JPG

 

3²х4² - повна картинка. В кадрі стало більше зелені, разом з тим, орієнтуючись на стовпчик зліва кадру, глядач може здогадатися, що і оператор, і головний герой знаходяться на такому ж майданчику на східцях, як і справа від хлопця (що підтверджується, коли камера від’їжджає назад), отже, завдяки уяві глядача, картина цього місця набуває удвічі більшої об’ємності.

 

____________________________________

Чоловіки сидять у ресторані і дивляться меню

 

Копия Самарканд весной 2008 (широкоформатна картинка 2,37).JPG

 

3³х4³ - на жаль, через бідну освітленість приміщення й відсутність накамерного світла, а також через малу матрицю камери, картинка вийшла нечіткою і зіпсована кольоровою шумністю. Але тим не менш, вона є показовою у плані композиції кадру. Глядач може споглядати достатню картину інтер’єру ресторану – ряди столів, підсвітка, колони і круговий орнамент на стіні на задньому плані – і хоча він захоплений в кадр не повністю, але захоплена його центральна частина і дві бічні, що дає глядачам змогу у себе в уяві «домалювати» його повністю. Незважаючи на те, що до кадру не потрапили руки чоловіка зліва, видно їхній верх і положення, яке вказує на те, що руки на підлокітниках (і нехай глядач не бачить цих підлокітників, все одно він розуміє, що руки на них). Руки чоловіка справа захоплені мінімально достатньо – ліва рука повністю (заради цілісності образу; задля цього ж і голови їхні взяті в кадр повністю), а від правої руки тільки верхня частина кисті, яка тримає папку з меню: цього достатньо.

 

Копия Самарканд весной 2008 (повноекранна картинка 3Х4).JPG

 

3х4 – кадр урізаний по ширині близько до мінімуму, зате ряди столів захоплені практично так само, а орнамент на стіні – набагато повніше, можна сказати, по всьому діаметру, доступному для огляду з даного кута зору. Також зверніть увагу – в обох урізаних версіях кадру все одно видно два кондиціонери, що стоять із різних боків зали (схожі на холодильники), що дає глядачеві зрозуміти не лише дизайнерський антураж ресторану, а й його температурну обстановку. Причому холодильники знаходяться з зовнішніх сторін по відношенню від голів чоловіків, що якраз і орієнтує глядача, що вони «скраю зали, з боків».

 

Копия Самарканд весной 2008 (повна картинка 16-9).JPG

 

3²х4² - повний кадр дає змогу бачити руки чоловіків практично повністю і скласти цілісне уявлення про їхні пози, разом з тим, велика площа, яку займає інтер’єр на задньому плані (особливо над головами чоловіків) працює на атмосферність.

 

__________________________________

Майстер справляє пуфік

 

Копия майстер ремонтує стілець (2,35-1).JPG

 

 

 

Копия майстер ремонтує стілець (3Х4).JPG

 

 

Копия майстер ремонтує стілець.JPG

 

 

_________________________________________

Садівник біля гранатового дерева у себе в саду

 

Копия (4) Кара-Кала 16-9 (4).JPG

 

3³х4³ - в кадрі багато зелені. Голова садівника захоплені повністю, бо блік від сонця ілюструє те, що це безхмарний сонячний день (незважаючи на те, що небо в кадр не потрапляє), що уже з самого початку працює на атмосферність кадру (разом із кольоровою гамою, яка зміщена до гарячих тонів). Руки захоплені не повністю (дещо урізані знизу), але захоплене головне – оранжевий плід у руках.

 

Копия (2) Кара-Кала 16-9 (4).JPG

 

3х4 – тепер руки захоплені в кадр повністю (висота кадру дозволяє), що робить образ садівника більш повним, а на більшу атмосферність картинки працює те, що зелень, яка оточує його справа і зліва, захоплена також над головою – тобто з трьох сторін від чоловіка – повно зелені.

 

Копия (3) Кара-Кала 16-9 (4).JPG

 

Повний кадр дуже атмосферний: садівник посеред зелені. Та разом з тим, кольори кадру зсунуті в бік жовтого, аби акцентувати на високій температурі - бо сонце яскраво світить.

 

криве традесканція коржова-план крупний та не дуже (1).JPG

 

Дід іде ранньою весною по лісу. Видно, що це рання весні (бо на деревах нема листя), але все-таки весна, бо на землі жовтого осіннього листя також нема (є посіріле минулорічне), зате на задньому плані видніється острівок зелені. Глядач може скласти уявлення і про колір волосся діда та його зачіску (в кадрі повністю вміщений зачесаний чуб), і про фасон його одягу: у кадрі весь комір сірого пальто, і видно його покрій.

 

криве традесканція коржова-план крупний та не дуже (2).JPG

 

У кадрі практично повністю показана голова діда, що робить його образ більш повним; більш повно показана і куртка, колір якої гармонує із кольором навколишнього середовища, а гладенька текстура урівноважує кадр, в якому переважають «шершаві» текстури землі. Також глядач може бачити нові деталі фасону куртки – зокрема, кишеню на грудях, яка застібається.

 

криве традесканція коржова-план крупний та не дуже.JPG

 

Повний кадр.

 

криве традесканція коржова -вузли уваги (1).JPG

 

 

криве традесканція коржова -вузли уваги (2).JPG

 

 

криве традесканція коржова -вузли уваги.JPG

 

 

краснов4 (1).JPG

 

Хлопець на базарі, видно, як на побілених кам’яних прилавках розкладений товар.

 

краснов4 (2).JPG

 

У цей кадр потрапило менше деталей (зникла жінка зліва, і тепер ніщо не відволікає від хлопця), зате картина стала повнішою: крім кращого виду побіленого кам’яного прилавку внизу кадру, додався і навіс, який прикриває торгову точку від сонця. Та і светр хлопця зображений більш повно, і його голова повністю входить до кадру.

 

краснов4.JPG

 

криве традесканція коржова-3 версії (2).JPG

 

До кадру повністю ввійшла голова бабки, видно шифер на сараї, а за сараєм далі сусідська хата, дах якої також видно. До композиції кадру потрапила не лише криниця, а й її тінь.

 

криве традесканція коржова-3 версії (1).JPG

 

З верху кадру зник шифер, внизу майде не потрапляє тінь від криниці, тобто нічого не відволікає від бабки, яка у кадрі. При цьому її образ практично не урізається: все одно видно і кольори та текстуру її жилетки, і човник на блискавці її камізельки, і глядач має уявлення про кольори хустки на її голові. Зате до кадру потрапили дві нові деталі – тепер ясно видно що справа висить рушник, а зліва видно, як зав’язана хустка.

 

криве традесканція коржова-3 версії.JPG

 

Повний кадр зібрав у себе всі деталі – і тінь криниці, і шифер дальніх будівель, і вся хустка цілком, і рушник. Але разом з тим, він не здається перевантаженим за своєю композицією, наповнення кадру – в самий раз.

 

краснов2 (1).JPG

 

Хлопець ходить серед скель на великій висоті, а там, внизу видніються будинки. Уявити, на якій він висоті, можна, глянувши на скелясту гору, яка в далині, за будинками. Видно, що з гори донизу тягнуться дроти електроструму, також справа видно, що донизу йде газова труба.

 

краснов2 (2).JPG

 

До кадру потрапило менше скель, але стало значно більше неба, а хлопець у кадрі займає невелику частину композиції; в кадрі більше глибини та обємності, простору. Газова труба не пропала з кадру, але акцент змістився в бік дротів.

 

краснов2.JPG

 

Повний кадр – стало значно більше скель, стала ясно видною стежина, якою йде хлопець між двома скелястими пагорбами, і стало більше неба, яке урівноважує твердь.

 

Копия Копия Кара-Кала 16-9 (2).JPG

 

 

Копия (4) Кара-Кала 16-9 (2).JPG

 

 

Копия (3) Кара-Кала 16-9 (2).JPG

 

 

Копия Поїздка 13 жовтня (широкоформатна картинка 2,37).JPG

 

Друзі фотографуються на фоні мечеті. Позаду них зелень. Можна здогадатися, що кадр урізаний на 25% по висоті, але при цьому він скомпонований так, що його можна урізати ще на 25% по висоті, і все одно він буде виглядати непогано – в ньому буде і обличчя чоловіка справа, і значок на його тенісці, і клітчаста сорочка чоловіка зліва та його зачіска.

 

Копия Поїздка 13 жовтня (повноекранна картинка 3Х4).JPG

 

3х4 – ми вже бачимо небо і на задньому плані – гору. Стало менше зелені, тому вся увага (якщо казати про задній план) – на гору і небо. Але купол мечеті на задньому фоні все-таки лишається в кадрі. В кадрі повніше захоплена клітчаста сорочка чоловіка зліва.

 

Копия Поїздка 13 жовтня (повна картинка 16-9).JPG

 

Повний кадр дає більш повне уявлення про ландшафт місцевості – зліва гора, справа низина, поросла деревами. На задньому плані в синій далині добре видніються і гори, і безхмарне небо.

 

Копия Відкритий урок у 2-й школі (широкоформатна картинка 2,37).JPG

 

Дівчинка в зеленій уніформі вголос читає на уроці у школі текст із книжки. У неї на парті зошит, пенал, а поруч із нею за партою сидить дівчинка у тюбетейці, і на задньому плані також учениця в тюбетейці. Рука дівчинки не повністю випадає з кадру, та й до кадру потрапив блакитний линдик, яким зв’язане її волосся, тож її образ достатньо цілісний, аби кадр виглядав повним. Повноти кадру також додають деталі, приміром, на учительському столі стоїть календарик і підручники – по надпису на підручнику, можна здогадатися, що це третій клас і діти російськомовні.

 

Копия Відкритий урок у 2-й школі (повноекранна картинка 3Х4).JPG

 

3х4 - кадр більш сконцентрований на цій дівчинці: бо туди не потрапила дівчинка зліва, яка могла перебирати частину уваги глядача на себе, та й вчительський стіл майже не потрапив, зате тепер видно всю руку дівчинки, весь її линдик на голові. З іншого боку, у кадрі новинка – друга тюбетейка на задньому плані. Разом з тим, кадр став вільнішим, бо у широкоекранному варіанті він був тіснуватий і завантажений деталями.

 

Копия Відкритий урок у 2-й школі (повна картинка 16-9).JPG

 

Повний кадр. Скажу, що я з камерою рухався направо і в даний момент уже переводив фокус на дівчат, які сидять за більш дальньою партою, а ближня парта від’їжджала в кадрі вліво, відкриваючи огляд на ту дальню. Такий я робив перехід.

 

Копия Гуляночка (3).JPG

 

Головним у кадрі був хлопець справа, і композиція вибудовувалась під нього. В кадрі ясно видно позу, в якій він сидить. Кисть руки захоплена не повністю – пальці не потрапили до кадру, але глядач може їх додумати. Зате захоплені повністю дві голови – вони є єдиними круглими об’єктами в кадрі, де превалюють , і таким чином вносять баланс у композицію. Хлопець зліва нагнувся вперед, і його фігура підкреслює стріловидний і додає динамізму в кадр, який за визначенням не може бути динамічним (бо оператор стоїть у тісному балконі і не рухається, бо поворушитися нікуди) – я спеціально знімав, стоячи на тісному балконі по діагоналі, аби додати в кадр динамізму ліній, бо інакше маленька кімнатка наводила б на глядача клаустрофобські почуття.

 

Копия Гуляночка (2).JPG

 

Стало дещо більше деталей: тепер видно, що хлопець зліва має одяг із коротким рукавом. Незважаючи на те, що я знімав зверху вниз, підлога практично не потрапляє в кадр, зате значну площу картинки займають вікна, додаючи легкості і світла, тому кадр не виглядає задушливим.

 

Копия Гуляночка (1).JPG

 

Повний кадр. Уже добре видно, що з правого нижнього кута виростає дим, і можна здогадатися, що то цигарковий дим (бо хлопець у кадрі тримає сигарету, а на вікні лежить іще пачка), і що це курить його співбесідник, який до кадру не потрапив, але хлопець у кадрі на нього дивиться. Також можна здогадатися, що якщо в цьому приміщенні курять двоє, то хлопець у синій футболці також курить, і він нагнувся вперед саме для того, аби струсити попіл у попільничку (якої в кадрі нема, але логічно, що вона стоїть посередині балкону ). У наступних ракурсах, в яких я знімав ту сцену, до кадру потрапляла і попільничка, і всі співбесідники, але показово, що вже зі статичного кадру, наобум вихопленого, глядач може уявити повну картину, додумати її. Крім того, незважаючи на те, що в кадрі дим, він не справляє враження задушливості, адже значну частину кадру займають вікна.

 

 

 

image002.gif

Вадя Ротор – Фотогалерея (ГОЛОВНА)